آشنایی با وسایل مورد نیاز رنگ کردن مو در خانه

میدانید که رنگ کردن موها از جذاب ترین کارهایی است که تغییر و تحولات زیادی در چهره خانم ها به وجود می آورد. ولی باید مراقبت‌ های لازم در زمان رنگ کردن موها را در نظر بگیرید، زیرا می توانند در کاهش آسیب دیدگی موها نقش موثری داشته باشند. امروزه هم رنگ کردن موها در سالن های آرایشگاهی افزایش یافته است و قیمت ثابتی ندارد. پس بهتر است خانم ها با اطلاعاتی درباره‌ی وسایل مورد نیاز رنگ این کار را در خانه انجام دهند. در ادامه مقاله شما را با این وسایل آشنا می کنیم. همچنین پیگمنت برای راحتی شما عزیزان پکیج رنگ موی ترکیبی که شامل ابزار مد نظر تکنیک رنگ هست را پیشنهاد می کند.

مواد لازم برای رنگ کردن مو

اکسیدان

اکسیدان یکی از مواد اصلی در فرایند رنگ کردن است که دارای ۴ نوع میباشد و همچنین می‌تواند موجب ثبات رنگ موها شود.

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مو

علاوه بر وسایل ضروری رنگ مو که بدون وجود آنها رنگ کردن مو امکان پذیر نیست، ابزاری هم برای کار با مواد شیمیایی بدون دخالت پوست دست با ترکیبات رنگ مورد نیاز است تا بتوانید به سهولت رنگ را به قسمت های مختلف موهای خود برسانید. کار با مواد شیمیایی برای افراد بخصوص افراد حساس که در اثر تماس با این مواد پوست آنها ملتهب می شود، مناسب نیست. از این رو ابزار زیر، وسایل مورد نیاز رنگ برای حفظ سلامتی می باشند.

پیشبند

برای تمیزی کاری و رعایت موارد بهداشتی حین رنگ کردن استفاده از پیشبند ضروری میباشد. بدانید که در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، رنگ کردن موها موجب کثیف شدن لباس ها و پوست شما می شود. پس حتما از پیشبند یکبار مصرف استفاده کنید، مخصوصا برای استفاده از برخی رنگ های روشن پاک کردن آنها بسیار سخت است.

کلاه رنگ مو

برای گرم نگه‌ داشتن مو و جلوگیری از خشک شدن رنگ از کلاه رنگ مو استفاده میکنند که هم به‌ صورت‌ یک‌ بارمصرف و هم چند بار مصرف وجود دارد.

کلاه رنگ مو
وسایل مورد نیاز برای رنگ مو

دستکش

شما در حین کار برای تمیز ماندن دست هایتان از لک های رنگ و میکروب ها، حتما باید از دستکش استفاده کنید. همچنین از آسیب به پوست حساس جلوگیری می کند.

وازلین

قبل از شروع انجام کار لازم است مقداری کم از وازلین را به نقاط دور موهایتان بزنید. به دلیل پاک کردن مواد رنگی که احتمال دارد روی پوست شما ریخته شود استفاده از وازلین در حین رنگ‌ کردن واجب میباشد.

ابزار و وسایل مورد نیاز رنگ کردن مو

انتخاب رنگ مو، اکسیدان و پودر دکلره در مرحله اول بنابر رنگ موی مد نظر مهم می باشد. در مرحله بعدی به دنبال وسایل مورد نیاز رنگ برای ترکیب مواد شیمیایی با نسبت های مناسب می باشیم. بدون در نظر گرفتن وسایل زیر امکان رسیدن به رنگ یکنواخت و زیبا وجود ندارد. ضمنا تکنیک رنگ کردن مو بسیار تخصصی می باشد و برای هر کاری نیاز به تجهیزات مناسب آن هست.

کاسه پلاستیکی بزرگ

برای ترکیب کردن مواد رنگی مورد نیاز باید از کاسه های غیر فلزی استفاده کنید.

کاربرد ابزار و وسایل مورد نیاز رنگ
کاربرد ابزار و وسایل مورد نیاز رنگ کردن

فرچه یا قلم یا برس رنگ موی زبر

یکی از وسایل مورد نیاز قلم است که از آن برای رنگ زدن موها استفاده میشود.

شانه دم باریک

در حین رنگ‌ کردن برای جداسازی موهایتان حتما لازم است که از یک شانه دم باریک استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برای جداسازی دقیق تر از آن استفاده می‌کنند.

شانه رنگ مو

جنس شانه رنگ مو باید پلاستیکی باشد. این شانه ها تخت و دارای دندانه درشت هستند، همچنین دندانه‌های ریز در شانه باعث می‌شوند که بیشتر رنگ مو از روی موها برداشته شود.

کلیپس مو

کلیپس رنگ مو باید پلاستیکی باشد. حتما از کلیپس هایی که محکم باشند استفاده کنید که بتوانند مو را با رنگی که دارد به محکمی روی سر نگه دارد.

تیوپ خالی کن

خالی کردن تیوپ بسیار زمان بر میباشد و گاهی اوقات خالی کردن رنگ‌ کاری دشوار است. شما می‌توانید با تیوپ خالی کن به‌ راحتی رنگ را از تیوپ خارج کنید.

انتخاب وسایل مورد نیاز رنگ با توجه به تکنیک رنگ کردن مو

بسیاری از خانم ها همیشه به دنبال مد و زیبایی هستند. با توجه به پیشرفت تکنیک های رنگ کردن مو، انتخاب وسایل متناسب با تکنیک مد نظر از اولویت های رنگ کردن مو می باشد. پس بنابر رنگ درخواستی انتخاب وسایل مورد نیاز رنگ مو اهمیت زیادی دارد.

فویل های مخصوص

برای لایت کردن موها باید حتما از فویل های مخصوص استفاده نمایید که به صورت رولی و بسته ای در انواع فروشگاه ها موجود می باشد.

کلاه مش یکبار مصرف

برای خانم هایی که قصد دارند مش انجام دهند استفاده از انواع کلاه های پوستی مناسب میباشد. همچنین این کلاه ها در انواع بازارها موجود می باشد ولی به خاطر داشته باشید که برند مجیک بهترین نوع برند در کلاه های مش است.

کلاه مش یکبار مصرف
کلاه مش یکبار مصرف جهت تکنیک رنگ کردن مو

قلاب کلاه مش

این قلاب برای درآوردن موها از کلاه مش مورد استفاده قرار میگیرد.

وسایل بهداشتی مورد نیاز رنگ

انتخاب وسایل زیر برای حفظ بهداشت شخصی در در سالن ها و در خانه اهمیت بسزایی دارد.

پنبه بهداشتی

برای پاک کردن وازلین از پنبه ای که درصد چربی وازلین را حفظ می کند استفاده می‌شود.

دستمال کاغذی

در حین رنگ‌ کردن استفاده از دستمال کاغذی یک نیاز اساسی خواهد بود.

حوله شخصی

برای خشک کردن موها بعد از شستشوی لازم است هر فرد از حوله شخصی خودش استفاده کند.

نتیجه گیری

ما قصد داریم یک پکیج که تمام وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مو را دارا است به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید از پکیج رنگ موی ترکیبی پیگمنت با خیالی آسوده خریداری کنید. با لذت خرید کنید، زیرا کیفیت تمام این تجهیزات از مواد اولیه درجه یک تولید شده است.

در هر صورت اگر از پکیج های پیگمنت استفاده کردید و یا با استفاده از محصولات سایر فروشگاهها موهایتان را رنگ کردید مجموعه پیگمنت برای محافظت از موها توصیه استفاده از ماسک موی با کیفیت برای مراقبت از موها را مینماید. مجموعه پیگمنت اغلب از برند کریتیو که یکی از با کیفیترین برندهای اروپایی از کشور ایتالیا است استفاده میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *