رنگ موی مردانه با جلوه طبیعی را چگونه انتخاب کنیم؟

برخی از آقایان با موهای جو گندمی و سفید بسیار خوش تیپ تر به نظر میرسند، اما عده ای از آنها از این تغییر راضی نیستند. همچنین تمایل دارند برای پنهان کردن علائم افزایش سن موهای سفید خود را با استفاده از رنگ کردن مو، بپوشانند. برای اینکه موهایتان بتواند رنگ را به‌ خوبی بگیرد، شما به رعایت نکاتی نیاز دارید. همچنین برای آقایانی که به موهای خود اهمیت می دهند رنگ موی مردانه را پیشنهاد می کنیم. پس با ما همراه باشید تا در این در این مقاله به آن‌ها اشاره کنیم.

نکات مهم برای انتخاب رنگ موی مردانه

یکی از مهمترین نکات برای انتخاب رنگ موی مردانه، انتخاب بر اساس رنگ پوست هر شخص میباشد. شما می‌توانید برای تشخیص رنگ پوست، به رگه های روی پوست خود مشاهده کنید. اگر رنگ این رنگ ها به رنگ سبز باشد، پوست شما گرم است. ولی اگر این رگ ها آبی باشد، پوست شما سرد میباشد. لذا در بیشتر مردان‌، نشانه‌های افزایش سن است که آن‌ها را وادار به رنگ کردن موهایشان میکند. همچنین اگر در سنین پایین هم به دنبال تغییر رنگ هستید‌، سن شما بسیار اهمیت دارد‌.

آشنایی با محصولات موهای مردانه

رنگ موهای مردانه در شکل‌های مختلفی مانند، کرم رنگ، شامپوی رنگ و رنگ‌های معمولی به کار برده میشود. استفاده از هر کدام از این‌ محصولات، با توجه به موی هر فرد، حجم و بلندی و نوع رنگ مو صورت میگیرد.

نکات لازم برای رنگ کردن موی آقایان در خانه

اگر موهایتان دارای سفیدی یا جو گندمی است، بهتر است از جلوی سر که موهای سفید بیشتر می باشد، شروع به رنگ کردن کنید. ولی اگر رنگ موهایتان روشن است باید از پشت سر شروع به رنگ کنید. برای آنکه قسمت‌هایی از صورت و پشت گردنتان با برخورد رنگ لک نشود، آن را با وازلین چرب کنید و بپوشانید.

اگر برای اولین بار میخواهید موهای خود را رنگ کنید، دقت کامل داشته باشید که هر تاراز موهایتان آغشته به رنگ شود. همچنین بعد از رنگ کردن موهایتان  تا ۴۸ ساعت، بهتر است از شامپو برای شستشوی موها استفاده نکنید.

آیا رنگ موی مردانه با رنگ موی زنانه تفاوت دارد؟

رنگ موی مردانه و زنانه در ساختار با یکدیگر تفاوتی ندارند، بلکه تنها در حجم، طیف رنگ، نحوه استفاده و نحوه تغییر رنگ با یکدیگر متفاوت هستند.
شما زمانی که به بخش آرایشی و بهداشتی مراجعه می کنید، می‌بینید که تعداد زیادی از قفسه‌های رنگ مو اختصاص به خانم‌ها دارد. اما می‌توانید قفسه کوچکی از رنگ را برای رنگ مو مردانه هم پیدا کنید.

این تفاوت دلیل توجه بیشتر کارخانه‌ها به محصولات زنانه است. همچنین رنگ مو‌هایی که خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند، رنگ طبیعی مو را از بین می‌برد. درحالی‌ که این مورد در رنگ موی آقایان صورت نمی‌گیرد و بعد از رنگ‌کردن همچنان رنگ طبیعی موها  به‌ خوبی حفظ می‌شود.

عوارض رنگ موی آقایان

علائم آسم

افرادی که مدام با رنگ مو سروکار دارند ممکن است علائم آسم را تجربه کنند، زیرا مواد شیمیایی موجود در رنگ موها باعث ایجاد ناراحتی در گلو، سرفه، خس‌خس سینه و التهاب ریه می‌شود.

واکنش آلرژی

یکی دیگر از عوارض رنگ مو، ایجاد آلرژی است. در رنگ مو مواد شیمیایی مختلفی وجود دارد که ممکن است بعضی افراد به آن‌ها حساسیت داشته باشند.

موجب شکنندگی و خشکی مو

استفاده بیش از اندازه از رنگ‌ مو موجب خشکی و شکنندگی موهایتان میشود. همچنین رنگ مو دارای آمونیاک و پراکسید است که این مواد با تأثیر بر ساقه مو باعث شکننده شدن و بعد از چند وقت مو را بد حالت و کم پشت میکند.

تأثیر بر چشم ها

اگر در زمان استفاده رنگ موی مردانه نکات بهداشتی را رعایت نکنید احتمال تماس رنگ مو با قسمت‌های حساس صورت بسیار وجود دارد. پس باید مراقب باشید که تماس رنگ مو با چشم منجر به قرمزی و التهاب چشم هایتان نشود.

نتیجه گیری

امروزه بیشتر آقایان تمایل دارند که رنگ مو‌ی خود را تغییر دهند. همان طورکه آگاه شدید، رنگ موی آقایان و خانم ها از خیلی جهت با یکدیگر فرق دارند. پس آقایان عزیز حتما باید از رنگ مو‌ی مخصوص مردان استفاده کنند. همچنین رنگ موهای با کیفیت و معتبر را خریداری کنید.

سوالات متداول

  1. آیا مردان می‌توانند از رنگ موی زنان استفاده کنند؟
    بله، رنگ موی زنانه و مردانه از نظر ساختار متفاوت نیستند. پس به طور کلی مردان می‌توانند از رنگ موی زنانه استفاده کنند.
  2. موهای مردانه شامل چه محصولاتی می باشد؟
    این رنگ موها در شکل‌های مختلفی مانند، کرم رنگ، شامپوی رنگ و رنگ‌های معمولی عرضه میشوند. استفاده از هر کدام از این‌ محصول ها با توجه به موی هر فرد، حجم و بلندی و نوع رنگ مو صورت میگیرد.
  3. رنگ موی مردانه چه عوارضی دارد؟
    عوارض های رنگ موی مردانه می‌تواند شامل علائم آسم، شکنندگی و خشکی موها، تاثیر بر روی صورت بخصوص چشم ها و واکنش آلرژیک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *