چرا خانم ها آرایش می کنند؟

چرا خانم ها آرایش می کنند؟

تخمین زده می شود که 44 درصد از زنان آمریکایی دوست ندارند بدون آرایش از خانه خارج شوند. تحقیقات نشان می دهد که دو دلیل اصلی برای آرایش زنان وجود دارد: استتار – زنانی که مضطرب و ناامن هستند تمایل دارند از آرایش استفاده کنند تا کمتر دیده شوند.
اغواگر زنانی که می‌خواهند به‌طور چشمگیری جذاب‌تر باشند، معمولاً از آرایش استفاده می‌کنند تا اعتماد به‌نفس‌تر، اجتماعی‌تر و قاطع‌تر باشند.
آن 44 درصد از زنان معتقدند که اگر چهره طبیعی و دست نخورده خود را نشان دهند، نمی توانند هیچ یک از این کارها را به انجام برسانند و به گونه ای متفاوت با آنها رفتار خواهد شد. به نظر می رسد علم وجود دارد که از ترس هایی که آنها را مجبور به آرایش هر روز می کند حمایت کند زنان از سنین جوانی به آنها توجه کرده اند که برای موفقیت در همه چیز، از قرار ملاقات گرفته تا مصاحبه های شغلی تا ایجاد دوستی با سایر دختران محبوب، باید زیبا باشند، و اساس آن کاملاً فرهنگی نیست. ممکن است منصفانه نباشد، اما به گفته انجمن علوم روانشناسی، با افراد جذاب در هر زمینه ای از زندگی، از قرار ملاقات گرفته تا شغل و محاکمه جنایی، رفتار مطلوب تری صورت می گیرد.

چگونه زنان می توانند از آرایش برای جذابیت بیشتر استفاده کنند؟

قبل از ادامه، می‌خواهم توجه داشته باشم که این مقاله به تنوع زیبایی که چه کسی و چرا از آرایش استفاده می‌کند، توجهی نمی‌کند. تحقیقات فعلی در مورد این موضوع بر روی مردان و زنان مستقیم متمرکز است و بر این فرض استوار است که فقط زنان آن را می پوشند. این بدان معنا نیست که اگر در این گروه خاص قرار نگیرید، این نکات کاربردی ندارند، اما تحقیقات موجود در حال حاضر برای چند گروه محدود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *