معرفی محصولات مخصوص موهای رنگ شده

راهکار تثبیت رنگ و حفظ سلامت موهای رنگ شده

یکی از مواردی که همواره بانوان سرزمینم پس از رنگ کردن موی خود با آن روبرو هستند معرفی محصولات برای حفظ کیفیت رنگ مو است و تثبیت رنگ مو به یکی از سوالات و یا دغدغه های آنها تبدیل شده است . موضوع تغییر و کم رنگ شدن و یا شسته شدن رنگ موی جدیدشان ذهنشان را درگیر کرده یافتن محصولات مخصوص موهای رنگ شده می باشد. ما در همین مطلب سعی میکنیم به صورت کامل محصولات مورد نظر را برای شما تشریخ و راهنمایی تهیه و استفاده را نیز به طور دقیق برایتان تبیین کنیم.

برای پاسخ به سوال چگونه رنگ موی خود را تثبیت کنیم؟ و یا محصولات تثبیت رنگ مو را معرفی کنید و یا محصولات حفظ کیفیت رنگ مو چیست؟ عجله نکنید توصیه میکنیم این مطالب را با دقت مطالعه کنید تا پاسخ تمام سوالات خود را بیرید.

مراقبت از موها

مو های رنگامیزی شده نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. شامپو موهای رنگ شده و انواع ماسک مو شما را در این مسیر همراهی می کنند.

ما قصد داریم در این مجال برای همیشه این سوال، ابهام و یا مشکل را به جامع ترین و کاملترین شکل، بررسی، موشکافی و تحلیل کنیم و در نهایت راه حل تثبیت رنگ موی جدید شما را با معرفی محصولات تثبیت رنگ مو به بهترین و صحیح ترین و با صرفه ترین شکل ممکن ‌ارائه کنیم.

اقدامات لازم بعد از رنگ کردن مو

در ابتدای این مطلب مفید توجه شما خواننده ی عزیز را به فهرست مهمترین عناوین که در ذیل به بهترین صورت بررسی گردیده جلب میکنیم. مطالب علاوه بر آشنایی شما با اقدامات لازم جهت مراقبت مو های رنگ شده، به تثبیت رنگ مو ها کمک می کند. همانطور که در فهرست مطالب مشاهده میکنید مجموعه پیگمنت تمام چالش های بانوان عزیزی که به سلامت و زیبایی موهای خود اهمیت میدهند را بررسی و سعی در دستیابی به این مهم را نموده است.

سوال ها و ابهام ها و دغدغه ها

قبل از هر توضیح و بررسی و تحلیل تکمیلی باید بدانیم در پایان این مرقومه پاسخ به چه سوالها و ابهامات و دغدغه هایی پاسخ داده شود و در واقع میتوان گفت که اگر برای مطالعه این مطلب وقت میگذارید در نهایت ارزشش را داشته با خیر.
در مقاله ای که مطالعه میکنید پاسخ این سوالات را داده ایم:

  • آیا وقتی موهایمان را رنگ میکنیم رنگ موی جدیدمان بعد از شستشو کم رنگ یا بد رنگ میشود؟
  • چرا موهایمان پس از رنگ کردن از درخشش و زیبایی اولیه برخوردار نیست؟
  • رنگ موی جدیدمان تثبیت نمیشود؟
  • به چه دلیل رنگ موهام پاک میشه؟
  • برای چی رنگ موهام میره؟
  • چرا رنگ موهام به مرور زمان عوض میشه؟
  • چطور رنگ موها رو تثبیت کنم؟

پاسخ به تمام سوالات و ابهامات رنگ مو

و بسیاری از این سوال ها که محتوای مشترک با موارد مطرح شده دارد را پاسخ خواهیم داد. پس به مجموعه پیگمنت اعتماد کنید تا برای یکبار و برای همیشه این ابهام و دغدغه همیشگی را برایتان حل کنیم. بدین منظور و برای اینکه به بهترین شکل ممکن موضوع را بررسی کنیم نیاز به کمی اطلاعات در خصوص رنگ کردن مو و عوارض و توصیه های لازم برای مقابله با این عوارض می باشد.

سپس عوامل تاثیر گذار در تغییر رنگ مو و در نهایت بررسی محصولات موهای رنگ شده و نکات مرتبط با آنها را تجزیه و تحلیل کرده. در پایان این مقاله هیچگونه سوالی که در رابطه با تثبیت رنگ مو و یا حفظ کیفیت رنگ موی تغییر یافته باقی امکان طرح دارد برای شما همراهان همیشگی مجموعه پیگمنت باقی نماند.

اثرات رنگ مو بر روی ساختار مو

به جرات میتوان رنگ کردن موها را یکی از بهترین و عالیترین روشهای جذابیت دانست. تغییر رنگ مو با توجه به سرعت در تغییر و همچنین مقرون به صرفه بودن آن نسبت به سایر موارد در تغییر ظاهر هر فرد و علی الخصوص بانوان و خانم ها باعث شده تا رنگ کردن موها اولویت اول خلق جذابیت هر بانوی ایرانی باشد. 

ولی اگر رنگ کردن موها با بی احتیاطی انجام شود و مکررا هم تکرار شود ممکن است برای سلامتی مو اثر منفی ایجاد کند. باعث اثرات نامطلوبی بر بدن نیز داشته باشد. در برخی موارد بین رنگدانه ‌های موها، مواد شیمیایی موجود در رنگ مو ها مانند پراکسید و آمونیاک واکنش هایی رخ می دهد. این موضوع اغلب باعث مشکلاتی جدی می شود. لذا برای کم کردن و یا کنترل عوارض رنگ کردن مو و پیدا کردن بهترین جایگزین برای روش های علمی تر و مطمئن تر و با رسیدن به مویی سالم تر با محصولات موهای رنگ شده و البته با هزینه مناسب در منزل و همچنین روشی طبیعی، مجموعه پیگمنت پیشنهاد میکند ادامه مطلب را از دست ندهید.

انواع عوارض رنگ کردن مو

خب مجموعه پیگمنت مهمترین عوارض رنگ کردن مو و در نهایت بهترین راهکار را برای حفظ سلامت، کیفیت، زیبایی و شادابی موها را علاوه بر استفاده از محصولات موهای رنگ شده، ارائه میدهد. 

بد حالت شدن مو پس از رنگ کردن

عمدتا بدلیل اینکه رنگ موها حاوی مواد شیمیایی و اغلب آمونیاک و پراکسید هستند و عوارض  آمونیاک، شکسته شدن ساقه مو است و پراکسید هم باعث از بین رفتن رنگ طبیعی مو میشود و در نتیجه درخشندگی مو نیز از بین رفته و مستعد شکستن مو میشود.

سفید شدن مو

موادی که در رنگ موها استفاده میشود در صورت استفاده مکرر، بر فولیکول های مو و رنگ دانه ها (پیگمنت) مو اثر گذاشته و باعث مساعد شدن شرایط برای سفید شدن رنگ و علاوه بر آن بد حالت شدن و خشک شدن مو میشوند.

اثرات حساسیت زا و آلرژیک

رنگ کردن مو به علت پارافنیلن دی آمینرای که در رنگ مو بکار می رود برای برخی افراد باعث ایجاد آلرژی میشود و مجموعه پیگمنت ضمن توصیه اکید به افرادی که مبتلا به بیماری اگزما یا پسوریازیس  هستند که از رنگ کردن موهای خود خودداری کنند، به همه افراد همان گونه که در آموزش های مکتوب که همراه با پکیج های رنگ موی ترکیبی پیگمنت به تمام نقاط کشور ارسال میکند تاکید میکند که حتی قبل از استفاده از بهترین رنگ موهای موجود اروپایی و داخلی نیز روی پوست خود تست حساسیت و آلرژی انجام دهند.

در اثر استفاده از رنگ مو و یا هر مواد شیمیایی که در جریان رنگ کردن مو و یا پاک کردن رنگ موی خود دچار واکنش های آلرژیک و حساسیت زا نشوند. در صورت احساس هرگونه خارش، سوزش، قرمزی و یا تورم پوست از استفاده از آن مواد شیمیایی خودداری کنند.

ملتهب شدن و قرمز شدن چشم

در صورتی که موارد ایمنی مثل استفاده از کلاه مخصوص رعایت نشود. مواد شیمیایی ترکیب شده که برای رنگ کردن مو یا پاک کردن رنگ مو تهیه شده با چشم برخورد یا تماس یابد منجر به ملتهب شدن و قرمز شدن و یا مشکلات جدیتری شود. به همین دلیل توصیه میشود علاوه بر استفاده از کلاه مخصوص و دستکش و پیشبند و سایر لوازم مخصوص رنگ کردن مو، در زمان انجام این فرایند دقت و احتیاط لازم را داشته باشید تا دچار هیچگونه عوارض منفی در جریان اجرای این فرایند نشوید.

بیماری تنفسی و آسم

یکی دیگر از عوارض منفی در مجاورت مواد شیمیایی محصولات رنگ مو واکنش سیستم تنفسی بدن و ریه ها به اکسیدان و رنگ مو است. که میتواند منجر به سرفه، خس خس سینه، ناراحتی در ناحیه گلو و یا شدیدتر شدن علائم بیماری آسم گردد.

در هر حال برخی از شایعترین علائم و عوارض رنگ کردن مو در این مجال خدمت شما همراهان همیشگی مجموعه پیگمنت ارائه گردید. امیدواریم با تهیه مواد با کیفیت از جمله رنگ موی با کیفیت اروپایی و ایرانی و همچنین اکسیدان با کیفیت عالی اروپایی و ایرانی و استفاده صحیح در منزل و با رعایت توصیه های اشاره شده در فوق، همیشه دارای مویی سلامت، زیبا و جذاب و درخشان باشید. علی ایحال مجموعه پیگمنت همواره برای پکیج های رنگ موی ترکیبی آماده و یا اختصاصی خود از هر کدام از این محصولات از بهترین برندهای اروپایی و ایرانی استفاده کرده است.

از مهمترین نکات و بزرگترین وجه تمایز پکیج های پیگمنت میتوان به استفاده از پودر ریموور بدون آسیب پیگمنت که این محصول نیز از بهترین برند ایتالیایی استفاده میکند که خود جایگزین بسیار مناسب برای پودر دکلره میباشد برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول بسیار با کیفیت و با حداقل اسیب ممکن میتوانید به مقاله طرز استفاده از پودر ریموور و برای تهیه و ثبت سفارش نیز به قسمت ارائه پودر ریموور بدون آسیب در مجموعه پیگمنت مراجعه نمایید.

عوامل تاثیر گذار در تغییرات زود هنگام بر رنگ مو

موهایی که به تازگی رنگ شده است کوتیکول های آن در اثر استفاده از مواد شیمیایی، رنگ مو و اکسیدان و یا انواع پاک کننده های رنگ موی قبلی، باز شده و پس از تغییر رنگ آنها بسته نمیشوند. همین امر باعث میشود تا عوامل متعددی از جمله شستشو با آب گرم، تابش نور خورشید، استفاده از شامپوهای معمولی که دارای PH خنثی نیستند. همچنین عدم استفاده از آبرسان ها و در نتیجه خشکی مو در تغییرات زود هنگام بر رنگ مو تاثیر داشته باشند.

از این رو مجموعه پیگمنت با توجه به محصولات موهای رنگ شده تخصصی و بسیار با کیفیتی که در اختیار دارد. به صورت کاملا ساده و کاربردی و با صرف هزینه مناسب توصیه های خود را در این مقاله جهت تثبیت و حفظ کامل کیفیت رنگ موی شما ارائه میدهد.

روش محافظت از سلامت موی رنگ شده

برای محافظت از سلامت موی رنگ شده برخی نکات ضروریست که هم شامل مراقبت هایی که ناشی از تغییر عادت های فعلیست و هم شامل استفاده از محصولاتی است که به صورت خاص برای تثبیت رنگ مو و حفظ کیفیت آن است.

  • به خاطر داشته باشید که در هنگام شستن و آبکشی موهای رنگ شده به هیچ عنوان از آب گرم استفاده نکنید. از آب ولرم و رو به گرم استفاده کنید. تا حد ممکن در هنگام آبکشی از آب سرد استفاده کنید.
  • یکی از عواملی که در تغییر رنگ مو اثرگذار میباشد تابش بیش از حد نور خورشید به صورت مستقیم میباشد. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید بهتر است موی خود را با کلاه یا پوشش دلخواه از معرض مستقیم نور خورشید و اشعه UV محافظت کنید.
  • استفاده از سشوار و اتوی مو به کوتیکول موها علی الخصوص مویی که به تازگی رنگ شده میرساند.
  • آب استخر و کلر و مواد شیمیایی داخل استخرها یکی از پر آسیب ترین موارد به شمار میروند که به موها زیان میرسانند. بنابراین در هنگام شنا در استخر توصیه اکید میشود که از کلاهی که آب و مواد شیمیایی داخل استخر کمترین نفوذ را به موها خواهند داشت استفاده شود.
  • بدلیل استفاده از مواد شیمیایی طبیعتا موها قسمت اعظمی از رطوبت خود را از دست داده و خشکی بوجود آمده نیاز به جبران و ترمیم دارد که با استفاده از محصولات موهای رنگ شده از جمله آبرسان و ماسک پروتئینه برای تقویت مو و کرم شیر برای ترمیم و شادابی و کاهش وزی مو در اثر خشک شدن استفاده کرد.
  • به منظور نرم کردن و دارای مویی لطیف پیشنهاد مجموعه پیگمنت استفاده از ماسک موی بالزام میباشد که مخصوص نرم کردن مو بکار میرود و پس از هر بار استحمام و در زمان خروج استفاده میشود و بلافاصله پس از آبکشی تاثیر مستقیم روی موها حس میشود را توصیه میکند لذا در صورت تمایل برای ثبت سفارش هر یک از این محصولات روی نام هر یک کلیک کرده و توضیحات تکمیلی را مطالعه و سفارش خود را ثبت نمایید.

طریقه حفظ و تثبیت رنگ موی جدید

تا اینجای کار موفق شدیم تا سلامت موهای خود را حفظ کنیم. ولی برای تثبیت رنگ مویی که به تازگی تغییر داده شده و رنگ شده است میبایست از دو محصول به صورت همزمان استفاده کرد. که هر دو مکمل یکدیگرند و باید این تصور نادرست را در استفاده از یکی از این محصولات و انتظار نتیجه هر دو با استفاده از صرفا یکی از این محصولات را از دهن خارج کرد.

یکی برای شستشو بعد از رنگ و جلوگیری از شسته شدن رنگ جدید و دیگری برای بسته شدن کوتیکول های باز شده موها در اثر استفاده از رنگ مو و اکسیدان و یا هر مواد شیمیایی که جهت پاک کردن مو استفاده شده است.

انواع محصولات برای حفظ سلامت موی رنگ شده

  1. شامپو بعد از رنگ مخصوص موهای رنگ شده
  2. ماسک مو بعد از رنگ (تثبیت کننده و عامل اصلی بستن کوتیکول های باز شده مو)
  3. ماسک مو آبرسان و پروتئینه 
  4. ماسک مو نرم کننده قوی (ماسک موی بالزام)
  5. کرم شیر (حالت دهنده، ترمیم کننده، شاداب کننده )

 ماسک مو بعد از رنگ چیست؟

همانطور که گفته شد موهایی که به تازگی رنگ شده کوتیکول های آن در اثر استفاده از مواد شیمیایی، رنگ مو و اکسیدان و یا انواع پاک کننده های رنگ موی قبلی، باز شده و پس از تغییر رنگ آنها بسته نمیشوند. این دقیقا همان کاریست که ماسک مو بعد از رنگ برای انجامش تولید میشود.

با استفاده از ماسک مو بعد از رنگ برای حداقل دو هفته و با هر بار شستشوی موها، یکی از مهمترین اقدامات و گام هایی که در جهت حفظ و تثبیت رنگ موی جدیدتان را برخواهید داشت.

ویژگی های ماسک موی بعد از رنگ
ویژگی های ماسک موی بعد از رنگ کریتیو

ویژگی های ماسک موی بعد از رنگ

ماسک احیای مو مناسب برای بعد از رنگ دارای ویژگی های بسیاری برای مو های رنگ شده است که در زیر به آنها اشاره می شود.

  • مناسب برای موهای رنگ و دکلره شده
  • تثبیت کننده رنگ مو
  • آبرسان قوی
  • ترمیم کننده ساقه مو
  • حجم دهنده، براق کننده و تقویت کنند
  • از کم رنگ و بد رنگ شدن موها جلوگیری می‌کند.
  • درخشش و زیبایی موها را حفظ خواهد کرد.
  • موها را مرطوب کرده و باعث چرب شدن بیش از حد آن‌ها نمی شود.
  • حاوی ویتامین‌های مفید مو مانند E و A و گاها B می‌باشد.
  • دارای پروتئین‌های هیدرولیز شده
  • حاوی هیالورنیک اسید
  • حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی
  • در برخی موارد حاوی روغن گیاهی

مزایای استفاده از ماسک مو چیست؟

استفاده از ماسک مو فواید بسیاری برای سلامت و زیبایی موهای شما خواهد داشت. از مزایای استفاده از ماسک مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • براق و درخشان شدن موها
  • کاهش شکنندگی و آسیب موها
  • آبرسانی و مرطوب کردن موها
  • جلوگیری از ایجاد وز شدگی در موها
  • سالم ماندن پوست سر

طریقه ی مصرف ماسک مو

پس از استفاده ی نهایی از شامپو این محصول را کاملا بر روی ساقه ی موها قرار دهید. بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه موها را ماساژ داده و آبکشی کنید.
مواد را ۱۰۰٪ آبکشی نکرده و مقداری از مواد روی ساقه ها باقی بماند.

شامپو بعد از رنگ چیست؟

وقتی میگوییم شامپوی مورد نظر مخصوص موهای رنگ شده است یعنی این شامپو فاقد مواد شیمیایی قوی که موجب از بین رفتن رنگ می شوند میباشد. یکی از مواد شیمیایی درون شامپوها، سولفات است. سولفات یکی از پاک کننده های قوی برای از بین بردن چربی است. همچنین تولید کف است که اکثر خانمها به آن عادت دارند.

با مصرف شامپوی معمولی که حاوی سولفات است ساقه مو متورم و کوتیکول موها باز می شود. بنابراین، قبل از تمیز شدن موها از چربی و آلودگی های معمول، رنگ مو از مو شسته میشود و پاک می شود. بی تردید این موضوع برای حفظ طولانی مدت رنگ مو، خبر بدی است. شامپوی بعد از رنگ با PH خنثی، هنگام شستشوی مویی که به تازگی رنگ شده با کوتیکول های باز در اثر فرایند رنگ شدن مو، محافظت کرده. با ترکیبات مخصوص خود مانع از پاک شدن و شسته شدن و کم رنگ شدن رنگ جدید موها میشود.

به علاوه، محصولات مخصوص موهای رنگ شده، حاوی مواد نرم کننده و ترمیم کننده ای هستند که به آبرسانی و سلامت مو کمک می کنند. 

ویژگی های شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده

شمارا با ویژگی های شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده به اختصار آشنا می کنیم:

  •  کاهش اثرات مخرب دکلره و رنگ مو
  •  آبرسانی و بازسازی ساقه موها
  •  حاوی ویتامین و کراتین
  •  تثبیت و افزایش دوام رنگ مو
  •  کاهش اثرات نور خورشید روی موهای رنگ شده

 ماسک بعد از رنگ یا شامپو بعد از رنگ؟

گاهی برای حصول نتیجه میتوان از چند محصول با عملکرد مشابه بجای یکدیگر استفاده کرد و نتایج مطلوب و کاملی نیز گرفت. ولی برخی کالاها یا محصولاتی که به صورت تخصصی هر یک برای تکمیل عملیات محصول دیگری تولید شده اند و یا هر کدام مکمل یکدیگرند. در این محصولات نمیتوان با استفاده از یکی از آن محصول انتظار نتیجه کامل را داشت. بنابراین با توجه به وظایفی که به عهده شامپو بعد از رنگ برای موهای رنگ شده گذاشته شده است قطعا نمیتوان آنرا بجای ماسک مو برای موهای رنگ شده استفاده کرد. قطعا برای تثبیت رنگ موی جدید توصیه میشود از هر دو محصول مطابق با دستور محصول مورد نظر استفاده کرد. هیچ یک از ایندو کالا را از سبد محصولات مراقبت از موی رنگ شده حذف نکرد.

آیا استفاده از این شامپو بعد از رنگ برای موهای رنگ نشده مفید است؟

لازم به توضیح است که اگر موها رنگ نشده اند میتوان از شامپو بعد از رنگ که مخصوص موهای رنگ شده است هم استفاده کرد. لاکن این شامپو بعد از رنگ، حاوی مواد مفیدی که به تقویت مو کمک می کنند هستند. اغلب باعث لطیف شدن مو میشوند. با اینحال در صورتی که موها رنگ نشده باشند بهتر است از شامپو معمولی استفاده کنید. و از شامپو معمولی برای موهای رنگ شده استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *