راهکارهای طلایی برای تقویت موهای رنگ شده و دکلره


رنگ کردن موها برای اکثر خانم ها کار بسیار جالب و شگفت انگیزی میباشد که بیشتر خانم ها این کار را دوست دارند اما برای دکلره کردن ترس از آسیب دیدن مویشان را دارند. پس برای مراقبت از مو های رنگ شده لازم است به بعضی نکات توجه داشته باشیم تا بتوانیم از آسیب های لازم مو جلوگیری کنیم. در این گزارش با ما همراه باشید تا شما را با نکاتی که در مورد تقویت موهای رنگ شده و دکلره شده می پردازیم آشنا کنیم و راهکار های مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

روش های تقویت کننده مو پس از دکلره کردن

روغن نارگیل

روغن نارگیل می تواند نقش بسیار مهمی در حفظ رطوبت موها داشته باشد. همچنین مانع از دست رفتن پروتئین مو در اثر دکلره هم می‌شود. از این روغن می‌توانید روی بخش‌های خشک انتهای موهای خود استفاده کنید.

روغن آرگان

از روغن آرگان برای درخشندگی موها استفاده می‌شود. این روغن شگفت‌ انگیز غنی از آنتی اکسیدان‌ ها میباشد و به همین دلیل تأثیر زیادی در حفاظت از موها در برابر آسیب‌های شدید دارد. سبب تقویت موهای رنگ شده می باشد.

روغن بادام

روغن بادام از شکنندگی موها جلوگیری میکند. همچنین علاوه بر ویتامین E، سرشار از پروتئین‌ است که جذب موهای شما میشود و میتواند تارهای آن را قوی‌ کند و مانع شکستن موها شود. این روغن را می‌توانید هر روز قبل از بیرون رفتن از خانه، چند قطره به انتهای موهای خود بزنید.

استفاده از ماسک موهای خانگی چگونه است؟

ماسک مو یکی دیگر از راه‌های تقویت کننده مو بعد از دکلره است که شامل ترکیبات مرطوب کننده مانند آووکادو، عسل و سفیده تخم مرغ میباشد. شما می‌توانید با استفاده از ماسک های خانگی حالتی نرم و ارتجاعی به موهای خود ببخشید. همچنین می‌توانید از نرم کننده‌های بدون نیاز به آبکشی هم استفاده کنید. این نرم کننده‌ها برای ترمیم موهای آسیب دیده از دکلره بسیار موثر هستند. نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی در هر فروشگاه آرایشی و بهداشتی موجود می باشند که به شکل اسپری نرم کننده مو طراحی شده‌اند و می‌توانید بعد از خشک کردن موهایتان از آن‌ استفاده کنید.

برای تقویت موهای رنگ شده از پروتئین تغذیه کنید

یکی دیگر از آسیب‌هایی که با رنگ مو به وجود می آيد، کمبود پروتئین و ایجاد آسیب ناشی از آن است. موها برای حفظ استقامت و شادابی به پروتئین و تغذیه کردن مو نیاز دارند.

طریقه مصرف ماسک برای تقویت موهای رنگ شده

پس از استفاده ی نهایی از شامپو این محصول را کاملا بر روی ساقه ی موها قرار دهید و بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه موها را ماساژ داده و آبکشی کنید. مواد را ۱۰۰٪ آبکشی نکرده و مقداری از مواد روی ساقه ها باقی بماند

آیا کوتاه کردن مو باعث تقویت مو می شود؟

بیشتر خانمها از کوتاهی مو فراری هستند ولی حتما از آرایشگر خود بخواهید 5 تا 10 سانتی‌متر از انتهای موهایتان را کوتاه کنند، زیرا با این کار احساس می‌کنید موهایتان سبک تر و سالم تر شده است و هم از ایجاد موخوره در انتهای موهای خود جلوگیری میکنید.

از محصولات با کیفیت برای تقویت موی رنگ شده استفاده کنیم.

رنگ مو های جدید آسیب زا هستند برای اطمینان حاصل کردن کردن از اینکه رنگ مو ها می توانند مدت طولانی تری مورد استفاده قرار بگیرند و به مو آسیب نزنند بسیار مهم است از رنگ ها و شامپوهای نرم کننده ی با کیفیتی خرید کنید. حتما از شامپوهای بدون سولفات خریداری کنید چون چربی طبیعی موهایتان را از بین نمی برد و باعث تغییر رنگ مو هم نمیشود.

نکات مهم برای مراقبت از موهای دکلره شده

  • باید حتما از کیفیت برند رنگ مویی که خریداری می کنید مطمئن شوید.
  • اگر از رنگ های فانتزی استفاده می کنید، می توانید کمی از رنگ مورد نظر را با شامپوی خود قاطی کنید.
  • برای شستن موهای رنگ شده حتما از محصولاتی استفاده کنید که سولفات نداشته باشند.
  • برای شستن موهایتان از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.
  • هرگز در شستشوی موهای دکلره شده زیاده روی نکنید.

نتیجه گیری

یک توصیه برای خانم هایی که زود به زود موهایشان را دکلره می‌کنند این است که  برای جلوگیری از آسیب دیدن موها کمتر به سراغ مواد شیمیایی بروید اگر علاقه زیادی به رنگ کردن دارید حتما در صورت رنگ یا دکلره مو از موهایتان مراقبت کنید و از تقویت کننده های مو به درستی استفاده کنید زیرا حفظ سلامت موهایتان میتواند منجر به زیبایی بیشتر آنها شود.

سوالات متداول

  1. چگونه پس از دکلره کردن موهایمان را تقویت کنیم؟
    از ماسک موهای طبیعی استفاده کنیم. از محصولات با کیفیت خرید کنید. حتما هر چند وقت یه بار نوک موهای خود را کوتاه کنید. از نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید. از روغن آرگان هم برای درخشندگی موهای خود استفاده کنید.
  2. آیا روغن بادام از شکنندگی موها جلوگیری میکند؟
    روغن بادام سرشار از پروتئین‌ و ویتامین E است که میتواند جذب تارهای موهایتان شود و آنها را تقویت کند و مانع شکنندگی آن ها شود.
  3. برای مراقبت از موهای دکلره شده چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
    اگر رنگ موهای شما از رنگ های فانتزی میباشد می توانید کمی از رنگ مورد نظرتان را با شامپوی خود قاطی کنید. حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده برای شستن استفاده کنید. از برندهای رنگ موی باکیفیت که خرید می کنید. هرگز موهای دکلره شده زیاد نشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *